
دومین کنفرانس بین المللی برند سبز در تاریخ 15 اسفندماه جاری در سالن همایش های اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با مشارکت و همکاری حاکمیت ، دولت و با حضور مقامات کشوری و متخصصین محیط زیست ، پژوهشگاهها و دانشگاه های معتبر ، اتاق بازرگانی ایران و جامع برندینگ کشور و با همکاری موثر چهل و دو تا تشکل رسمی کشور ( اتحادیه ، انجمن ، سندیکا ، خانه و کنسرسیوم و ..) و بخش خصوصی و با حمایت و مشارکت اولین و بزرگترین معدنکار دنیا از کشور برزیل (vale) و با سرود پر افتخار جمهوری اسلامی ایران و قرائت چند آیه از کلام الله مجید و با سخنرانی دبیرکل محترم کنفرانس جناب آقای دکتر محمد قنبری بصورت رسمی آغاز بکار کرد .
دبیرکل دومین کنفرانس بین المللی برند سبز ضمن خوش آمدیی و عرض خیر مقدم به مهمانان گرانقدر به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست و توسعه پایدار درعرصه ملی و بین المللی پرداخت و افزود با عنایت به اینکه درعصر حاضر دستیابی به مزیت رقابتی و توسعه پایدار یکی از مولفه های برجسته آن توجه به برندسازی سبز است اشاره کرد و افزود با استعانت از الطاف الهی در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و با توجه به مضامین اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که برحفظ محیط زیست بعنوان یک وظیفه همگانی و همچنین سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری بر ضروریت مدیریت یکپارچه و نظامند محیط زیست و ضروریت همگرایی و هم افزایی تمامی دستگاها ، نهادها، سازمانها را بیش از پیش برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله در افق 1404 الزام نموده است اشاره کرد و اعلام کرد و با توجه به مشکلات زیست محیطی در عرصه ملی و بین المللی اظهار امیدواری کرد بیش از پیش باید بیشتر به مولفه های توسعه پایدار و حفظ محیط زیست توجه کرد تا بیش از این محیط زیست را تخریب نکنیم.
بنیانگذار و دبیرکل کنفرانس در ادامه به رویکرد آموزشی ، پژوهشی و فرهنگ سازی پروژه و همچنین به خروجی محور بودن کنفرانس اشاره کرد و افزود در اولین دوره کنفرانس که در سی ام شهریور ماه سال گذشته برگزار شد که چهار تا خروجی کابردی و عملیاتی داشتیم که پیرو مکاتبات و با پیگیری های بعمل آمده با دستگاهای حاکمیتی و دولتی ، به لطف خدا اقدامات موثری در حال انجام می باشد که به ترتیب ذیل میباشد:
1- آگاهی بخشی به جامعه هدف و متخصصین محیط زیست و توسعه پایدار برای تغییرنگرش از بابت تغییر اکوسیستم برند سازی به مولفه های توسعه پایدار با توجه به الزامات و مشکلات زیست محیطی درعرصه ملی و بین المللی
2- تعرفه گذاری کربن (co2) با توجه به قرار گرفتن کشور ایران در ردیف هفتم دنیا در تولید دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای و الزام به پیاده سازی تعرفه کربن از طریق قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی
3- پیشنهاد پیاده سازی مکانیزم کسب و کارسبز و مشاغل سبز در ردیف مشاغل سخت و زیان آوردر دولت
4 – ایجاد وجه تمایز و رقابت بین برند های حامی محیط زیست بر طبق شاخصهای ارزیابی بیست گانه برند سبز وتوسعه پایدارو تقدیر شایسته از آنها بعنوان شاخص و الگو
جناب آقای قنبری در پایان سخنرانی ضمن تشکر از همه حامیان و مشارکت کنندگان حاکمیتی ، دولتی و بخش خصوصی اظهار امیدواری کرد در اینده با هم افزایی دستگاههای دولتی و بخش خصوصی و با توجه به تجربیات برند های موفق در سطح بین المللی به جهت استفاده از فناوریها و تکنولوژیهای سبز در صنایع مختلف ، بتوانیم در فراینده تولید محصول در مسیر کاهش آلایندهای زیست محیطی اقدامات موثری را برداریم.